Khamis, 22 Julai 2010

CiVil EngiNeering Vs ConStrucTion MaNagemenT..aku tak suke dilema!!

salam oll bloggers.....huhuhuhu.....title kali nie cam pelik kan..CIVIL ENGINEERING VS CONSTRUCTION MANAGEMENT.....huh! masalh yg aku alami sama ada aku nk pilih degree CM o CIVIL...bende nie aku dah pikir time aku tahun kedua lagi...aku pun tak tau la..(org kalo dlm dilema mcm nie la ayat nye..skit2 tak tau..skit2 tak tau..hbs ape yg aku tahu?huhuhuh)....AKU MEMANG MINAT CIVIL SEDARI DULU LAGI....mengikut rentetan hidup aku dr sekolah menengah aku pernah ditawarkan sekolah teknik..ambik civil...tp ak tak pegi atas nasihat ayah aku..katernye..."kamu ok pindah sekolah?nak sesuai dgn suasana baru....asrama baru...kamu dah biase dgn asrama lama....kamu yakin boley bawak civil?"..time tu aku form 4...dlm dilema jugak..tak tau same ader aku nk terima tawaran tu atau tidak....last2 ak buat keputusan sambung je la kat sekolah lamer...layan lah science stream....huhuhuhu(giler aku blaja subjek2 killer time tu)huhuhu.....yg aku ingt la....add math aku frst test gempak siottt!78/100..(bagi aku dah cukup gempak la kot kalo add math boley dpt camtu.....hhhehehhe....walaupun ader yg lebih hebat)...tp nak tgah2 tu dy dah cam diambang maut...cz time tu dah masuk tajuk2 susah..test pun teruk...huhuhu...k back tu the story...aku continue kat sekolah lamer sampai form 5...then aku dpt twrn kat uitm....seriously....kos bangunan yg aku ambik skunk nie bukan pilihan aku..takder pun dlm application aku....aku ingt la....frst aku ambik kejuruteraan kimia....kejuruteraan awam....ukur bahan..ader lg..tp luper dah.....tp yg ak ingt aku memang tak apply bangunan..tup2 dpt plak....time tu ak der dapat tawaran dr politeknik kelantan gak...kos dip ukur bhn...tp aku tolak mentah2....(atas sbb2 kriteria poli..hsl dr pendpt ayh ak n mak n fmly ak)...aku pun redha dgn kos bangunn even sepatah haram pun ak tak fhm pasal bangunn nie....raser kecewa ader gak...cz aku tak dapat civil.....aku rser cam nak masuk blaja tu tak smngt je..huhuhu..skunk nie aku dah pun final sem untuk diploma...then tgu mse nk apply untuk degree...skunk dilema ak berulang lg.....untuk degree nie aku tak tau nk ambik civil o cm...yg pastinye civil aku kne ambik 4 taun...sambung cm ak kne 2 taun...aku raser lamer jugak...tp aku minat sgt....knape lamer sgt nie..huh....kalo aku pikir balik...kalo la aku leyh bwk civil tu dgn baik..grad on time..umo aku masih dikre muda lg....masalah nye aku tak yakin sama ader aku boleyh bawak ke tak....kalo setakat aku ckp memng aku minat sgt dgn civil..kalo aku tak leyh bwk sush jugak...aku tak tau mcm maner blajar civil...yg aku tau banyak calculation..kalo stakat caculation aku memng minat...tp ader stgh member aku ckp citer calculation civil memang tough....aku pun dgr SERIAU LA JUGAK..huhuhu..tu yg raser was2...kang aku kecundang kat tgh2...maner tau tuhan nk uji aku...adddehhh sush nye nak wat pulihan...lg satu kalo aku ambik CM nie bukan aku ckp maser dpn tak cerah...cerah giler kot...gaji lebih lumayan....tp kne kerja kat private la...aku kalo setakat nak ambik experience kat private no hal la!...tak kesah dikerah tenaga di private maner pun tak kesah (hsl cerita kakak aku)....tp takkan aku nak keje sampai umo aku tue bangka kat syarikat construction...paling tidak pun umo aku 30 lebey dah kne benti...nak fokus anak lg...suami lg..(wah)...tak ler maksud aku wanita nie biler lg tue kurang sikit tnaga...bekerja dibwh construction memerlukan tenaga yg bakal dikerah....huhuhu...nk2 plak ayh ak suh aku kerja government...CM nak keje goverment...peluang nk dapat tu tipis la...huhuhu;...huh....aku skunk nie pikir mase dpn....tah ler aku ken pegi jumpe sumone yg boleh buat aku yakin dgn pilihan aku....aku pun nak jugak ape yg aku cita2kan tercpai...(menjadi seorg jurutera...wah gitu)...peluang dah ader...cme aku yakin dgn tak yakin je....haishhhh.....

Tiada ulasan:

MESYUARAT TERGEMPAR!!!!


ShoutMix chat widget