Khamis, 22 Julai 2010

bULan yAng mencaBar kesabaRan....

salam blogger2 yang still nk bacer blog aku ni huhuhuhu.....(ayat tak bermaya, akibat dr tekanan perasaan)...aku tak tau la lately brg aku bnyk hilang pendrive yang aku simpan bnyk gle keje2 aku...(tp dah jumpe balik pun)...giler korang...aku mencari samapi tak boleyh tdo...kerja nak submit...pendrive hilang memang terbaik la dr ladang...huhuhuhu.....then dis week aku ingt nak balik umah..siap dah plan dah...hr jumaat aku balik tumpang umah member cz sabtu aku kne g site aku kat KL....then ptg aku ingt nak cabut balik umah (gara2 mengalami tekanan jiwa dan perasaan).....tp disebabkan ader LDK=latihan dalam kumpulan aka latihan dalam kemenyampahan...(hehehhe)....ak pun terpakse membatalkan agenda aku....huh buhsan betol...aku tak phm knape kne ader bendealah tu every sem....dyorg nak muhasabah student..tp mcm tu jgk...kalo dyorg wat game sport ok la gak....at least objective utama dpt mewujudkan persekitaran yg sihat juga mengeratkan silaturrahim ant satu sama lain...(wah! ciri pemimpin..kikiki)...yang pasti nak tak nak aku kne lalui jugak....huhuhu..sebenarnye setiap entry aku bukan hanya cerita kosong je...huhu mesti ader sumthing aku nk cter kan....hehhehe..(topik utama dlm bab kali ni)....
huh aku kalo nak cter kisah nie kne ambik wuduk dulu...sebab start je cter hati aku nie raser cam air masak yg bersuhu 100 darjah celsius.....(panas menggelegak tu wei!)...bacer bismillah dulu...hehehhe
bermula kisah pada suatu hari............
aku layan fb kre dalm pukul 6 lebey la...(nak dkt2 maghrib....aku baru hbs kelas....(fb antara aktiviti riadah aku waktu petang..peluh yang keluar jgn cter r...bergelen2..aku pun dah cam lidi cz terlebey excersice setiap ptg..hehehe..mendalam tu maksudnye...) ..tgah aku layan fb nie ader aku nampak status member aku..laki la...status dy berbunyi seperti ini....

"Alamak hari nie aku terlanggar burung...(lebey kurang r)"

n sebelum aku komen tu ader la beberapa org komen...
aku pun join r komen dgn niat nak mengusik....korg percaya tak org pregnant x bley langgar binatang.....
so aku komen kat status dy camnie

"naseb bek bukan pregnant......"

aku dgn dy memng masing2 suke wat lawak..kekadang gurauan yg melampau pun aku n dia tak kesah..sebb dah knal kat tmpt practical dulu...so tau r perangai dy camner....dy pun kekadang guro dy aku tak leyh terima..tp sbb tau perngai dy mmg camtu aku no hal je....lg pun aku tak raser pun aku komen tu melampau...aku nak tgu dy reply balik...sbb komen ak tu memang meningglkn tanda tanyer pada sape yg bacer....ader la plak awek laki nie reply ( aku tak suh dy komen...tp kalo dah bebal tu bebal jugak)..kali pertama dy komen aku tak der perasaan ape serius....biase je...dy reply mcm ni...

"nape plak dgn pregnant?"

biler aku terime je comment dy..aku fikir aku tak knal dy perangai mcm maner..(tp selps kejadian aku tau dah perangai mcm taik dy tu)..so aku ingt tak yah la jwb soklan dy...kang aku jwb kang dy mcm tak leyh terima lak kan.....aku lebey sng berinteraksi dgn org yg aku knal je....tp aku still reply..tp dgn cara mcm nie....

"hahahaha...nothing la...juz joking je....huhuhuhu"

so aku ingat dah setel la kan..masih lg tgu member aku reply(sbnrnye tak tgu pun....kalo member aku tanyer baru aku jwb..kalo mals nak layan aku pun tak kesah sbnrnye....biase la men fb kne la ader style...wahahhaha..aku pun kekadang buat mcm tu.huhuhu...n tetibe plak aku terima comment dr awek dy balik aka betina kuang hajo o betina biadap o atau betina mak ayah tak ajo..ambik ko..mcm maner aku ckp dan tulis means korg dah dpt bayangkn mcm maner aku punyer tahap kemarahan tu.....manusia ader tahap kesabaran wei....dy ckp..

"tak lawak kot......ko boleyh simpan lawak ko dlm almari"

eyhhhh betina nie...pehal plak nie....lawak ke tak lawak ke...masalh nye aku nak kne kan pakwe ko...yg ko merepek mcm org giler nie pehal...tp mase tu aku punyer kesabaran ok lg agak2 dlm 99%  la......ak pun balas....

alamak!suddah.....


ayat aku memang baik kan..tp maser tu memnag aku tembak pakwe dy hidup2..aku ckp kat dy...melalui message...

"wei makwe ko tgah emosi tu...apesal tah...aku tak terlibat dlm hal nie..hahahha"

aku rser ayat dah cukup tapis dah tu dgn penapis air teh....aku pun tak fhm apehal member aku boleyh ckp mcm nie kat aku....

"ko pe hal.."

memang kalo dpn mate aku dh cr kayu nak hentak kepala dy je..(cz aku tau aku tak bermaya..so kne cr asset yg boleyh membantu aku....hahahha)..(bodo nak mampus..dah kne makan taik betina tu agaknye)....aku pun menyirap r bacer nie bukan 99% dah...130.5% dah temperture aku naik nie...dah tak leyh kawal dah.kalo dy mintak maaf ke atas kebiadaban makwe dy takpe jugak......dgn siap dy ckp aku bodo....serius first terima komen dy nie...aku still message cool lg kat dy...biler dy ckp bodo kat aku...memang sah laki nie dah tertelan taik pompuan tu..laki dayus!!!tak kre dy memang laki dayus.....(aku mara mang betol2 mara...so jgn usik aku sampai mencbr kesabaran aku...)....aku pun buat status mcm nie





aku tak sangka....bercinta ni bole buat seseorg pompuan tu smpi mencari gdo dgn org lain ...semata2 nak backup pakwe..nak2 plak pasal bende remeh..duniawi.....hahahha mcm budak kecik pun der jugak dyorg nie...padahal umo dah tue..matang la skit wei!!!!lagha.....



pe lagi memang berasap la dy...padan muka...nak2 plak kakak ipar dy sendri pun sokong dgn status aku...dy tak tau yg aku ceritakan dlm status aku tu adik ipar dy sendri yang dia yang akan berkahwin dgn pompuan yang kuang ajo.....kesian kak tu...dah r aku kamcing dgn dy...dy tak tau aku der konflik bsr dgn adik ipar dia....tp masalh aku dgn laki tu je..n aku tak pernah nak memutuskan hub aku dgn kak tu..so aku still lg member kak tu...walaupun memikir kan perangai adik ipar dy mcm syaitonnnnnn!!!!

huh...aku bengang dgn dy sampai aku tak lena r tdo mlm tu..(sius aku ckp aku tak bleyh mara org..kalo aku mara org aku akan raser yg aku dah buat tindakan yg slah...)..tp salah ke aku mara dy....sebb dy dah menjatuhkan maruah aku la jugak...sebb nak backup makwe dy yang dah tetntu2 slah cz mencari pasal dgn org yang tak dikenali...(aku raser hidup betina tu memang tak tenteram kot kalo tak cr gdo dgn org)....ish3..nauzubillah....sampai kan aku lepas mara tu aku memang terduduk sekejap....menggigil aku taip message time tgah mara dy....huhuhuhu...


Ya Allah aku doa sangat2 kalo itu kesilapan aku..ampunkan la...aku harap jgn bende tu berulang lagi...tp...kalo betol itu salah dia....bagi petunjuk kat dia...amin...


selepas kejadian tu aku block member aku tu dgn awek dy...aku tak der kawan mcm dy..yang tak nampak kesalahan makwe sendri sampai sanggup bergado dgn memkber sendri sbb nak backup makwe dy....aku tak fhm....tu pasal aku takut nak mengalami alam percintaan nie....aku takt bende yg samer jd kat aku...sape tau tuhan nak uji kite.....kite ckp org..tp nanti kte pun mcm tu...nauzubillah....jauhkan la....amin....

hemmm sampai sini je lah warkah coretan aku...hehehhe...aku nak choe dulu...ape yg aku citer kan nie jdkan ikhtibar untuk kite semua...aku sekali...aku tak pernah luper dgn diri aku untuk sentiase mempelajari ape2 yang berlaku disekeliling kita ader la satu pengajaran untuk kite....huhuhuhu....k la aku chow dulu...asssalamualaikum.....:)

Tiada ulasan:

MESYUARAT TERGEMPAR!!!!


ShoutMix chat widget