Selasa, 4 Mei 2010

Pekak ke Badak?

berdekah2 jugak la aku dengar cter abang ipar aku pasal kawan dier...hahahha...aku tak tau la korang raser kelakar ke tak ..tp bg aku ble tengok abang ipar aku bercerita dengan gaya nye tersendri(mcm masuk pertandingan bercerita....pidato no.satu).....aku raser cam nak terburai gak le dengar.....alkisahnye bermula pada stu pagi yang hening...sorang public nie datang ke kaunter pertanyaan untuk berjumpe dengan seseorang(dah namer pun kaunter pertanyaan...takkan nak pesan makanan plak kan)....

Public:Haloooo...

Mamat tue:Ya boleh saya bantu....

Public:Mau pergi itu Jabatan Undang-undang la....Mau tanyer pasal ini kes...

Mamat tue:Ok u tulis u punyer I/C kat dalam buku keluar masuk nie....

Public:Apa?

Mamat tue:I/C!!!!

Public:Apa?

Mamat tue:I!!!!!C!!!!

Public:Apa?

Mamat tue:(dengan sepenuh hati jiwa dan raga)KADDDDDDDDDD PENGENALANNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Public:oooooooooooooooooooooooooooo!!! I/C ka?

Mamat tue:(aku ckp I/C tak dengar ble aku cakap kad pengenalan dgr plak....)

Lalu public tu menulis I/C die dalam buku keluar masuk tu...

Mamat tue:ok sini u tulis name (speaking london la plak)...

Public:apa?

Mamat tue: Nama!

Public:apa? (sambil menghulukan telinga nya dengan lebih dekat dgn mulut mamat tu)

Mamat tue:N.A.M.A!!!!!!

Public: Apa?

Mamat tue: Name!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(speaking london lagi..mencabar kesabaran nie)

Public:ooooooooooo Nama ka?(ai paham pulak bahasa melayu)

Mamat tue:(sambil mengetuk dahi)aduh mak ai......!!!!

Pengajaran disini jgn memarahi mereka yg kurang pendengaran..mereka sememangnye tidak bersalah dalam hal nie.... (dalam nada hati yang sakit)....

Tiada ulasan:

MESYUARAT TERGEMPAR!!!!


ShoutMix chat widget