Ahad, 2 Mei 2010

Cepat Mesra Dan Betul...

Assalamualaikum...thanx pade sume yg still nak tahu perkembangan terbaru blog aku nie...takder pape yang besh pun...(ayat low profile)...huhuhu...hem sebenarnyew nak dipanjangkan citer...pagi tadi aku g site dengan kakak ofis aku...dalam perjalanan nak ke site tu aku curik2 dengar la jugak perbualan antara kak ofis aku dgn consultant tu...(diam2 kat belakang berisi upe nye aku nie...kuang..kuang..kuang)...nie sume pasal kes baru2 nie, budak 15 tahun yang ditembak mati oleh seorang polis...bagi aku la kes nie sehingga public sumer semcam nak blame polis habis2 san...aku tak taula...bagi aku misal kater la arwah budak yang ditembak tu sememangnye penjenayah...dah kuar kat surat khabar"POLIS BERJAYA TUMPASKAN JENAYAH"...mser tu la org nak puji...tumpang bangga la(dengan gaya emosianal)...wah hebat la polis nie...tp silapnyer arwah budak tu bukan seorang penjenayah...(masih dalam siasatan)...aku raser bende nie macam tak adil...(korang raser tak ape yg aku raser?)...kalo kite bacer rentetan(ayat nak hebat) kejadian malam tu...kesalahan banyak pada Arwah budak tu...means kat sni bukan aku nak salahkan budak tu 100%...(nampak mcm menyalahkan 103% peratus)...yang dah pergi tetap pergi...Cbe korang pikir sendri...jeng..jeng..jeng

Kesalahan Arwah:-
  1. arwah tidak mempunyai lesen memandu...
  2. dikejar polis sehingga menyebabkan arwah melanggar kereta org(may b dah panik)
  3. lagi kesalahan arwah apabila membawa kenderaan secara melulu, merbahaya, dan mencurigakan dan terserempak pulak dengan unit peronda Polis. Polis on siren suruh berhenti, arwah pecut jugak.tu dah salah dah...
Kesalahan Polis:-
  1. Polis tembak kereta arwah, satu das terkena tayar. (objektif utamanya untuk memberhentikan ’suspek’)
  2. Polis lepaskan headshot (setelah melihat arwah tidak memberhentikan kereta)
pendapat aku la....setiap tindakan polis tu ader matlamat...mungkin bagi kesalahan kedua tu kte dengar mcm tak patut je kan...tp bagi aku, mungkin polis tu melepaskan tembakan sebab dia mengsyaki arwah adlah penjenayah(kalo tak wat salah asal nak takut...berhenti je lah kan)..kalo dibiarkan penjenayah tu lari mungkin memudaratkan sebab dimata polis skunk arwah adelah penjenayah(maner tak nyer dah langgar lari plak tu)...dan nak2 pulak tembak2 punyer tembak terkene/kene plak arwah...(antara niat ke tak niat Allah saje yang tahu)...aku pun tak mau la kasi statement lebey2...sebab kes nie masih disiasat n aku juz nak bg sikit opinion untuk di'share' kat korang sume....masing2 ader akai..masing2 bole pikir sendri...

ape2 pun aku raser tak terlambat untuk ucapkan TAKZIAH kepada keluarga arwah...(setiap yg berlaku sumer telah ditentukan oleh Allah S.W.T)...semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...mungkin kalo aku jd keluarge arwah, aku pun raser gilers sedih dan mara atas kematian yang sumer org tak bole terima...(nie fair n lovely dah aku wat statement)...dua2 pihak ader alasan tersendri...
dan kite sebagai manusia kalo kite benar kiter tak perlu raser takut...Allah itu Maha Mengetahiu yang tersirat dan tersembunyi(ditujukan pada polis tersebut)...pihak polis hanya menjalankan tugas yang diamanahkan iaitu menjaga keamanan negara...kalo masyarakat sendri tak percaya pada polis...sape lagi yang nak menjaga keamanan negara kite...dan kite tidak aman sebagaimana kite hidup skunk...worait!

Tiada ulasan:

MESYUARAT TERGEMPAR!!!!


ShoutMix chat widget