Ahad, 2 Mei 2010

Takder Yang Lagi Kuat ke??

Cerita bermula pada suatu pagi...tgah fokus menaiki kereta menuju ke tempat kerja (praktikal 6 bulan daa)..kre dah bajet2 la sampai pukul baper...padahal bukan aku yg drive kak aku yg drive...ikut kan malas aku nie.. malas sebenarnye aku nak bawak kete sendri...tempat keje kak aku ngan aku dekat je pun...namer pun nak jimat ongkos..huhuhu...balik kepada story asal...drive2 punyer drive tetibe lak kete kak aku menjadi semakin pelahan2 dan pelahan...adoi mak ai!apehal plak kat depan nie...eksiden lagi ke...haishh...(dlm hati aku confirm aku punch aku hijau)...jalan punyer jalan sampai kat tempat kejadian punye la hati nie bernanah je tengok sebuah lory yg panjang nye ader la 20 kaki(mcm nak bina rumah la plak)...rosak kat tengah jalan...antu punyer lori!!!...aku pun meneruskan perjalanan walaupun dalam ati meratapi kesedihan untuk pertama kali nye kad kuning bertukar hijau...sambil2 tu aku saje la mengusik kak aku....

Aku: Ko r punyer pasal...kalo kte awal tadi tak der nye kte lambat camni tau...
tengok...tak pasal2 kad aku dah tukar hijau...turun prestasi pekerja cemerlang aku...

kak aku: ko nak aku turun  kan kat sni ke atau ko nak aku turun kan kat depan ofis....

membayangkan yang kiri kanan aku penuh dengan pokok kelapa sawit aku pun bercadang untuk mendiamkan diri...aku terkene daa....

Sampai je kat ofis dengan muka tebal aku punch card le 8.20pagi...(takder la lambat sangat...lambat skit jew..huhuhu)...tgah rehat duduk2 menarik nafas dan menghirup udara yang tak baper nak ader tu...datang sorang kakak yg terjerit2 jauh tu ha...ader la dalam 1.5 marhala...

Kak Kepoh: Dik oh dik...ko dah dapt kad hijau la dik...hahahha (bergema suara dia kat ofis aku)

Aku:hehehehhe(gelak terpakse...dalam hati menyumpah seranah jugak kakak tu tp bukan benda yg mencarut...bunyi nye begini 'eyh mak cik nie...kecoh betol...tak boley lagi kuat ke suara tu')

Aku pun terus menyambung keje aku...dengan harapan jgn la kakak tu ungkit lagi...tak jugak...ader lagi serpihan ayat dier...

kak Kepoh: Dik ko dah dapat kad hijau la dik...mcm maner ko bleh dapat kad hijau dik...

ai kak tak habis lagi ke nie...nak je aku jawab "akak nie dari wartawan melodi ke?banyak soal plak" tapi tidak kesampaian...coz aku raser cam tak patut la plak mengeluarkan kata2 sebegitu rupa kepada org yang lebih tua dari aku(ayat budak skema)

Aku:Takder tadi der lori rosak kat jalan(memang la kat jalan takkan kat dalam hutan plak kan aisey)


Kak Kepoh: Tu la dik Asal ko tak jage kad ko...tengok dah hijau...

Aku: nak wat camner dah nak hijau...kenapa akak tak suke ke warna hijau...kalo tak suke sy bole tukarkan warna len...

kak Kepoh: ader2 je la ko ni dik...(sambil bla meninggalkan aku)

huh lega aku...naseb bek time tu staf yg len dah pegi site...maner taknyer dia cakap skit punyer kuat daa...padahal aku kat depan jew...dia ingat aku nie dah pekak ke ape...malu...malu....(semua dengar plak tu)...sebenarnye aku tak mara pun kakak nie...dia nie memang camnie...kekadang hyperactive...aku suke gak mengusik dy nie...nak wat camner...hai naseb2...

Tiada ulasan:

MESYUARAT TERGEMPAR!!!!


ShoutMix chat widget